Синхронізація в Go: використання спільних даних

Привіт, мене звати Ярослав. Працюю в компанії Evrius, три роки розробляю на Go, а раніше писав на PHP.

Помітив, що коли на співбесіді з Go питають про синхронізацію, то переважно запитання звучить: «Як розпаралелити задачу?». Про це я писав раніше. Але на співбесіді питають про одне, а в проєкті — інше, там значно більше випадків, коли дані читаються з багатьох горутин, а оновлюють в одній. Тоді краще використовувати оптимальні структури sync.RWMutex та atomic.Value. Про це й буде стаття. Тут ви знайдете приклади коду, помилок, тести, бенчмарки.

Матеріал буде цікавий спеціалістам, які збираються перекваліфікуватись на Go або вже мають досвід з цієї мовою та хочуть краще структурувати свої знання.

Власне, я згадав про PHP, бо маю багато знайомих PHP-розробників і інколи відповідаю на запитання «Як перекваліфікуватись з PHP на Go». Також інколи чую, як PHP-розробникам зі знанням Go, рекрутери пропонують розглянути вакансії Golang Team Lead. Якщо вам буде цікаво почитати про те, як перекваліфікуватись з PHP на Go, дайте знати про це в коментарях чи напишіть мені в LinkedIn, щоб я розумів актуальність питання і мав мотивацію взятись за статтю з прикладами коду та порівнянням.

Безпечне читання даних без синхронізації

Коли в коді просто читаємо завчасно завантажені дані без оновлень з багатьох горутин, то синхронізація зайва. Штучний приклад, коли багато горутин читають одні дані:

package main

import (
	"fmt"
)

func main() {
	var values = map[byte]int{
		'A': 1,
		'B': 2,
		'C': 3,
	}

	var keys = []byte{'A', 'B', 'C'}

	// panic: too many concurrent operations on a single file or socket (max 1048575)
	for try := 1048575; try > 0; try-- {
		go func() {
			for i, key := range keys {
				// safe goroutine read data without any sync
				var value = values[key]

				fmt.Printf("index = %d, key = %c, value = %d\n", i, key, value)
			}
		}()
	}
}

Я запустив цей приклад з параметром race (для перевірки на data race): go run main.go -race.

Якщо ж у першій горутині будемо читати з мапи, а в другій — писати в мапу, то отримаємо помилку fatal error: concurrent map read and map write. Про цю помилку також написано в офіційному блозі Go maps in action:

Maps are not safe for concurrent use: it’s not defined what happens when you read and write to them simultaneously.

Розглянемо її детальніше.

Fatal error: concurrent map read and map write

Якщо взяти попередній приклад і додати одну горутину, яка буде писати в мапу, то отримаємо помилку, навіть якщо будемо оновлювати вже наявні ключі.

// BAD CODE WITH ERROR EXAMPLE
package main

import (
	"fmt"
)

func main() {
	var values = map[byte]int{
		'A': 1,
		'B': 2,
		'C': 3,
	}

	var keys = []byte{'A', 'B', 'C'}

	go func() {
		for {
			for _, key := range keys {
				// UNSAFE, fatal error: concurrent map read and map write
				values[key] = values[key] + 1
			}
		}
	}()

	// panic: too many concurrent operations on a single file or socket (max 1048575)
	for try := 1048575; try > 0; try-- {
		go func() {
			for i, key := range keys {
				// UNSAFE, fatal error: concurrent map read and map write
				var value = values[key]

				fmt.Printf("index = %d, key = %c, value = %d\n", i, key, value)
			}
		}()
	}
}
go run main.go -race

Після запуску програма виведе в термінал очікувані повідомлення ~ index = 0, key = A, value = 850 N разів, а потім завершиться помилкою:

fatal error: concurrent map read and map write

Повна заміна мапи без синхронізації

Знову досліджуємо попередній приклад і замість оновлення мапи будемо робити її повну заміну. Перевіримо, чи це безпечно.

// BAD CODE WITH UNSAFE EXAMPLE
package main

import (
	"fmt"
)

func main() {
	var values = map[byte]int{
		'A': 1,
		'B': 2,
		'C': 3,
	}

	var keys = []byte{'A', 'B', 'C'}

	go func() {
		for {
			var replaceValues = make(map[byte]int, len(values))

			for _, key := range keys {
				replaceValues[key] = values[key] + 1
			}

			// UNSAFE replace on some GOARCH, for example arm(32)
			values = replaceValues
		}
	}()

	// panic: too many concurrent operations on a single file or socket (max 1048575)
	for try := 1048575; try > 0; try-- {
		go func() {
			for i, key := range keys {
				// UNSAFE read on some GOARCH, for example arm(32)
				var value = values[key]

				fmt.Printf("index = %d, key = %c, value = %d\n", i, key, value)
			}
		}()
	}
}
go run main.go -race

Після запуску жодних помилок у терміналі, отже, повна заміна мапи виконалась успішно на моєму комп’ютері.

go env
GOARCH="amd64"
GOHOSTARCH="amd64"

На архітектурі amd64 — повна заміна мапи (вказівник розміром 8 байтів, або 64 біти) є атомарною операцією (безпечною), але на інших архітектурах, таких як 32-бітна arm, будуть помилки. Тому треба писати код, який буде безпечний і на інших архітектурах. Для цього потрібно правильно використовувати синхронізації: sync.Mutex, sync.RWMutex та atomic.Value, які гарантують потокобезпечність.

Універсальний sync.Mutex

Завдання sync.Mutex — надати ексклюзивний доступ до даних за допомогою двох методів Lock() та Unlock(). Візьмемо попередні приклади і зробимо їх потокобезпечними, використовуючи sync.Mutex. Приклад, в якому була помилка fatal error: concurrent map read and map write з sync.Mutex, буде саме таким:

package main

import (
	"fmt"
	"sync"
)

func main() {
	var values = map[byte]int{
		'A': 1,
		'B': 2,
		'C': 3,
	}

	var keys = []byte{'A', 'B', 'C'}

	var mu = new(sync.Mutex)

	go func() {
		for {
			for _, key := range keys {
				mu.Lock()
				values[key] = values[key] + 1
				mu.Unlock()
			}
		}
	}()

	// panic: too many concurrent operations on a single file or socket (max 1048575)
	for try := 1048575; try > 0; try-- {
		go func() {
			for i, key := range keys {
				mu.Lock()
				var value = values[key]
				mu.Unlock()

				fmt.Printf("index = %d, key = %c, value = %d\n", i, key, value)
			}
		}()
	}
}
go run main.go -race

Бачимо успішне завершення.

Але правильніше буде винести дані і мютекс в одну структуру, яка буде відповідати за доступ до даних. Об’єднати в одну структуру — це стандартне рішення, бо більше зрозуміло, які маніпуляції з даними відбуваються.

package main

import (
	"fmt"
	"sync"
)

type SyncCounter struct {
	data map[byte]int
	mu   sync.Mutex
}

func NewSyncCounter(data map[byte]int) *SyncCounter {
	return &SyncCounter{
		data: data,
	}
}

func (c *SyncCounter) Increment(key byte) {
	c.mu.Lock()
	c.data[key] += 1
	c.mu.Unlock()
}

func (c *SyncCounter) Get(key byte) int {
	c.mu.Lock()
	var value = c.data[key]
	c.mu.Unlock()

	return value
}

func main() {
	var values = NewSyncCounter(map[byte]int{
		'A': 1,
		'B': 2,
		'C': 3,
	})

	var keys = []byte{'A', 'B', 'C'}

	go func() {
		for {
			for _, key := range keys {
				values.Increment(key)
			}
		}
	}()

	// panic: too many concurrent operations on a single file or socket (max 1048575)
	for try := 1048575; try > 0; try-- {
		go func() {
			for i, key := range keys {
				var value = values.Get(key)

				fmt.Printf("index = %d, key = %c, value = %d\n", i, key, value)
			}
		}()
	}
}

На початку знайомства з Go універсального sync.Mutex та каналів вистачить для написання коду, але якщо захочете замінити на sync.RWMutex чи atomic.Value, то краще пишіть тести і запускайте з параметром race, щоб перевірити наявність помилок і можливе погіршення швидкодії після оптимізації.

Повна заміна даних з sync.Mutex, sync.RWMutex та atomic.Value

Далі зосередимось тільки на структурах з даними та потокобезпечним доступом. Коли повністю замінюємо дані, достатньо обгорнути мютексом тільки заміну і отримання вказівника:

import "sync"

type CityOnlineMutexMap struct {
	data map[string]uint32
	mu   sync.Mutex
}

func NewCityOnlineMutexMap(data map[string]uint32) *CityOnlineMutexMap {
	return &CityOnlineMutexMap{
		data: data,
	}
}

func (c *CityOnlineMutexMap) Update(data map[string]uint32) {
	c.mu.Lock()
	c.data = data
	c.mu.Unlock()
}

func (c *CityOnlineMutexMap) Get(cityName string) uint32 {
	c.mu.Lock()
	var data = c.data
	c.mu.Unlock()

	return data[cityName]
}

У цьому прикладі пошук в мапі за ключем я виніс за мютекс, бо це безпечно. Коли дані частіше читаються, ніж пишуться, то можемо використати більш оптимальний для таких дій sync.RWMutex:

import "sync"

type CityOnlineRWMutexMap struct {
	data map[string]uint32
	mu   sync.RWMutex
}

func NewCityOnlineRWMutexMap(data map[string]uint32) *CityOnlineRWMutexMap {
	return &CityOnlineRWMutexMap{
		data: data,
	}
}

func (c *CityOnlineRWMutexMap) Update(data map[string]uint32) {
	c.mu.Lock()
	c.data = data
	c.mu.Unlock()
}

func (c *CityOnlineRWMutexMap) Get(cityName string) uint32 {
	c.mu.RLock()
	var data = c.data
	c.mu.RUnlock()

	return data[cityName]
}

У цьому прикладі заміна буде відбуватись довше, бо під капотом RWMutex.Lock() викликається звичайний Mutex.Lock() та додаткові перевірки. Але читання через RWMutex.RLock швидше. Тести будуть далі.

Яка різниця між Mutex та RWMutex — одне зі стандартних питань на співбесіді. Якщо у вас є налаштований локально Go і IDE, то можете зайти в реалізацію RWMutex та почитати коментарі, які пояснюють, як працює RWMutex:

// RLock
// A writer is pending, wait for it.

// Lock
// Announce to readers there is a pending writer.
// Wait for active readers.
А найефективніший варіант повної заміни даних через atomic.Value:
import (
	"sync/atomic"
)

type CityOnlineAtomicMap struct {
	data atomic.Value
}

func NewCityOnlineAtomicMap(data map[string]uint32) *CityOnlineAtomicMap {
	var result = new(CityOnlineAtomicMap)

	result.Update(data)

	return result
}

func (c *CityOnlineAtomicMap) Update(data map[string]uint32) {
	c.data.Store(data)
}

func (c *CityOnlineAtomicMap) Get(cityName string) uint32 {
	var data = c.data.Load().(map[string]uint32)

	return data[cityName]
}

А тепер напишемо тест, щоб порівняти, яка структура найкраща для повної заміни даних:

package main

import (
	"sync"
	"testing"
	"time"
)

type cityOnlineMap interface {
	Update(data map[string]uint32)
	Get(cityName string) uint32
}

func BenchmarkCityOnlineMutexMap(b *testing.B) {
	benchmarkCityOnlineMap(b, NewCityOnlineMutexMap(getCityOnlineMap()))
}

func BenchmarkCityOnlineRWMutexMap(b *testing.B) {
	benchmarkCityOnlineMap(b, NewCityOnlineRWMutexMap(getCityOnlineMap()))
}

func BenchmarkCityOnlineAtomicMap(b *testing.B) {
	benchmarkCityOnlineMap(b, NewCityOnlineAtomicMap(getCityOnlineMap()))
}

func benchmarkCityOnlineMap(b *testing.B, data cityOnlineMap) {
	b.Helper()

	var once = new(sync.Once)

	var cities = []string{"kyiv", "kharkiv", "lviv", "dnipro", "odessa"}

	b.ResetTimer()
	b.RunParallel(func(pb *testing.PB) {
		var isWriter = false

		once.Do(func() {
			isWriter = true
		})

		if isWriter {
			for pb.Next() {
				data.Update(getCityOnlineMap())

				// read much more often than it is written
				time.Sleep(time.Microsecond)
			}
		} else {
			for pb.Next() {
				for _, cityName := range cities {
					_ = data.Get(cityName)
				}
			}
		}
	})
}

func getCityOnlineMap() map[string]uint32 {
	var now = uint32(time.Now().Unix())

	return map[string]uint32{
		"kyiv":    now,
		"kharkiv": now,
		"lviv":    now,
		"dnipro":  now,
		"odessa":  now,
	}
}
go test ./... -v -bench=. -benchmem
Назва тесту Середній час ітерації Виділення пам’яті
BenchmarkCityOnlineMutexMap 410 ns/op 4 B/op 0 allocs/op
BenchmarkCityOnlineRWMutexMap 241 ns/op 0 B/op 0 allocs/op
BenchmarkCityOnlineAtomicMap 10.4 ns/op 0 B/op 0 allocs/op

Якщо в задачі повна заміна даних, то краще використовувати atomic.Value як найефективнішу структуру (для цілочисельних даних є atomic.StoreUint64, atomic.StoreUint32, atomic.StoreInt64 та atomic.StoreInt32).

Екзотичні варіанти синхронізації через канали

Перший екзотичний варіант, який бачив у реальному проєкті:

// BAD CODE EXAMPLE, DON'T COPY-PASTE
type CityOnlineChanMutexMap struct {
	data      map[string]uint32
	chanMutex chan struct{}
}

func NewCityOnlineChanMutexMap(data map[string]uint32) *CityOnlineChanMutexMap {
	return &CityOnlineChanMutexMap{
		data:      data,
		chanMutex: make(chan struct{}, 1),
	}
}

func (c *CityOnlineChanMutexMap) Update(data map[string]uint32) {
	c.chanMutex <- struct{}{}
	c.data = data
	_ = <-c.chanMutex
}

func (c *CityOnlineChanMutexMap) Get(cityName string) uint32 {
	c.chanMutex <- struct{}{}
	var result = c.data[cityName]
	_ = <-c.chanMutex

	return result
}

Під капотом каналів мютекси, і варіант вище поки найповільніший. У проєкті переписав його на sync.Mutex.

Другий екзотичний варіант помітив на просторах інтернету:

// BAD CODE EXAMPLE, DON'T COPY-PASTE
type cityOnlineRequest struct {
	cityName string
	online   chan uint32
}

type CityOnlineChanReactorMap struct {
	data        map[string]uint32
	requestChan chan cityOnlineRequest
	dataChan    chan map[string]uint32
}

func NewCityOnlineChanReactorMap(data map[string]uint32) *CityOnlineChanReactorMap {
	var result = &CityOnlineChanReactorMap{
		data:        data,
		requestChan: make(chan cityOnlineRequest),
		dataChan:    make(chan map[string]uint32),
	}

	go result.run()

	return result
}

func (c *CityOnlineChanReactorMap) Update(data map[string]uint32) {
	c.dataChan <- data
}

func (c *CityOnlineChanReactorMap) Get(cityName string) uint32 {
	var request = cityOnlineRequest{
		cityName: cityName,
		online:   make(chan uint32),
	}

	c.requestChan <- request

	return <-request.online
}

func (c *CityOnlineChanReactorMap) run() {
	for {
		select {
		case request := <-c.requestChan:
			request.online <- c.data[request.cityName]
		case data := <-c.dataChan:
			c.data = data
		}
	}
}

Цей варіант ще повільніший.

Назва тесту Середній час ітерації Виділення пам’яті
BenchmarkCityOnlineMutexMap 410 ns/op 4 B/op 0 allocs/op
BenchmarkCityOnlineRWMutexMap 241 ns/op 0 B/op 0 allocs/op
BenchmarkCityOnlineAtomicMap 10.4 ns/op 0 B/op 0 allocs/op
BenchmarkCityOnlineChanMutexMap 2037 ns/op 60 B/op 0 allocs/op
BenchmarkCityOnlineChanReactorMap 3740 ns/op 467 B/op 4 allocs/op

Якщо на вашому проєкті є щось схоже, можете відправити мені анонімно — і я додам в коментарях.

Повернення гетера

У попередніх прикладах розглядали взаємодію з даними всередині структури. Але якщо нам знадобиться отримати значення одразу для багатьох ключів, то робити синхронізацію на кожен ключ буде повільно. Якщо ж повернемо всю мапу, буде складніше розуміти, що далі відбувається з даними. Тож повернемо інтерфейс CityOnlineGetter:

import (
	"sync/atomic"
)

type CityOnlineGetter interface {
	Get(cityName string) uint32
}

type CityOnlineMap struct {
	data map[string]uint32
}

func (c *CityOnlineMap) Get(cityName string) uint32 {
	return c.data[cityName]
}

type CityOnlineAtomicMap struct {
	data atomic.Value
}

func NewCityOnlineAtomicMap(data map[string]uint32) *CityOnlineAtomicMap {
	var result = new(CityOnlineAtomicMap)

	result.Update(data)

	return result
}

func (c *CityOnlineAtomicMap) Update(data map[string]uint32) {
	c.data.Store(data)
}

func (c *CityOnlineAtomicMap) Get(cityName string) uint32 {
	var data = c.data.Load().(map[string]uint32)

	return data[cityName]
}

// BAD CODE
//func (c *CityOnlineAtomicMap) Load() map[string]uint32 {
//	var data = c.data.Load().(map[string]uint32)
//
//	return data
//}

func (c *CityOnlineAtomicMap) Load() CityOnlineGetter {
	var data = c.data.Load().(map[string]uint32)

	return &CityOnlineMap{
		data: data,
	}
}

Помилки, які можуть трапитися під час оновлення даних

Цю помилку, коли мютекс довго блокує виконання, бачив у реальних проєктах. Правильні приклади без помилок вже наведені у цій статті вище.

// BAD CODE EXAMPLE, DON'T COPY-PASTE
import (
	"sync"
	"time"
)

type CityOnline struct {
	CityName string
	Online   uint32
}

type CityOnlineTooLongUpdateMap struct {
	data map[string]uint32
	mu   sync.RWMutex
}

func NewCityOnlineTooLongUpdateMap(data map[string]uint32) *CityOnlineTooLongUpdateMap {
	return &CityOnlineTooLongUpdateMap{
		data: data,
	}
}

func (c *CityOnlineTooLongUpdateMap) UpdateBySlice(items []CityOnline) {
	c.mu.Lock()
	defer c.mu.Unlock()

	// other logic
	// for example API call, emulate by time.Sleep
	time.Sleep(time.Second)

	c.data = make(map[string]uint32, len(items))

	for _, item := range items {
		c.data[item.CityName] = item.Online
	}
}

func (c *CityOnlineTooLongUpdateMap) Get(cityName string) uint32 {
	c.mu.RLock()
	defer c.mu.RUnlock()

	return c.data[cityName]
}

У такому прикладі RLock буде чекати defer c.mu.Unlock(), відповідно читання буде заблоковано на секунду. Те саме стосується звичайного Mutex-а.

atomic.Value та збереження інших типів

Коли в статті розглядаєш тільки мапи, то виникає відчуття, що тільки з мапами atomic.Value і використовують. Що ж, для слайсів і звичайних структур також підходить:

import "sync/atomic"

type CountrySettings struct {
	BlockCIDRs []string `json:"block_cidrs"`
}

type Settings struct {
	Countries map[string]CountrySettings `json:"countries"`
	PackSize  uint32                     `json:"pack_size"`
	Interval  uint32                     `json:"interval"`
	Debug     bool                       `json:"debug"`
}

type SettingsProxy struct {
	data atomic.Value
}

func NewSettingsProxy() *SettingsProxy {
	return &SettingsProxy{}
}

func (s *SettingsProxy) Update(value Settings) {
	s.data.Store(value)
}

func (s *SettingsProxy) Load() (Settings, bool) {
	var result, ok = s.data.Load().(Settings)

	return result, ok
}
import (
	"github.com/stretchr/testify/require"
	"testing"
)

func TestSettingsProxy(t *testing.T) {
	var proxy = NewSettingsProxy()

	{
		var settings, ok = proxy.Load()

		require.Equal(t, Settings{}, settings)
		require.Equal(t, false, ok)
	}

	{
		var expected = Settings{
			Countries: map[string]CountrySettings{
				"UA": {
					BlockCIDRs: nil,
				},
			},
			PackSize: 20000,
			Interval: 60,
			Debug:    true,
		}

		proxy.Update(expected)

		var actual, ok = proxy.Load()
		require.Equal(t, expected, actual)
		require.Equal(t, true, ok)
	}
}

У попередніх прикладах в конструкторі я робив збереження значення в atomic.Value, а тут навмисно пропустив, щоб вказати потребу перевірки при приведенні типу:

func (s *SettingsProxy) Load() (Settings, bool) {
	var result, ok = s.data.Load().(Settings)

	return result, ok
}

Бо інакше буде паніка:

panic: interface conversion: interface {} is nil

Такий варіант теж допустимий:

func (s *SettingsProxy) Update(value *Settings) {
	s.data.Store(value)
}

func (s *SettingsProxy) Load() (*Settings, bool) {
	var result, ok = s.data.Load().(*Settings)

	return result, ok
}

Застереження atomic.Value

Під час спроби зберегти nil чи різні типи отримуємо паніку. Ось тести, які показують таку поведінку:

func TestAtomicSuccessStoreNil(t *testing.T) {
	var atomicValue = new(atomic.Value)

	var value map[uint32]uint32 = nil

	atomicValue.Store(value)
}

func TestAtomicPanicOnStoreNil(t *testing.T) {
	defer func() {
		if r := recover(); r == nil {
			t.Errorf("The code did not panic")
		}
	}()

	var atomicValue = new(atomic.Value)

	// will panic
	atomicValue.Store(nil)
}

func TestAtomicPanicOnStoreNilInterface(t *testing.T) {
	defer func() {
		if r := recover(); r == nil {
			t.Errorf("The code did not panic")
		}
	}()

	var atomicValue = new(atomic.Value)

	var value interface{} = nil

	// will panic
	atomicValue.Store(value)
}

func TestAtomicPanicOnStoreDifferentTypes(t *testing.T) {
	defer func() {
		if r := recover(); r == nil {
			t.Errorf("The code did not panic")
		}
	}()

	var atomicValue = new(atomic.Value)

	{
		var value uint32

		// will success
		atomicValue.Store(value)
	}

	{
		var value uint32 = 1

		// will success
		atomicValue.Store(value)
	}

	{
		var value = ""

		// will panic
		atomicValue.Store(value)
	}
}

Ці застереження написані в коментарях до коду atomic.Value.

atomic.Value та збереження int32, int64, uint32, uint64

Для числових типів можна використовувати й atomic.Value:

import "sync/atomic"

type AtomicValueUint64 struct {
	data atomic.Value
}

func NewAtomicValueUint64(data uint64) *AtomicValueUint64 {
	var result = new(AtomicValueUint64)

	result.Update(data)

	return result
}

func (c *AtomicValueUint64) Update(data uint64) {
	c.data.Store(data)
}

func (c *AtomicValueUint64) Load() uint64 {
	return c.data.Load().(uint64)
}

Але можна простіше:

import "sync/atomic"

type AtomicUint64 struct {
	data uint64
}

func NewAtomicUint64(value uint64) *AtomicUint64 {
	var result = new(AtomicUint64)

	result.Update(value)

	return result
}

func (c *AtomicUint64) Update(value uint64) {
	atomic.StoreUint64(&c.data, value)
}

func (c *AtomicUint64) Load() uint64 {
	return atomic.LoadUint64(&c.data)
}

Є спеціальні функції в пакеті sync/atomic:

func LoadInt32(addr *int32) (val int32) {}
func LoadInt64(addr *int64) (val int64) {}
func LoadUint32(addr *uint32) (val uint32) {}
func LoadUint64(addr *uint64) (val uint64) {}
func StoreInt32(addr *int32, val int32) {}
func StoreInt64(addr *int64, val int64) {}
func StoreUint32(addr *uint32, val uint32) {}
func StoreUint64(addr *uint64, val uint64) {}

Епілог

У статті є повно прикладів, які трохи відрізняються, щоб краще запам’ятати. Бо коли код простий, то сам приклад зрозуміліший за текстовий опис.

Схожі оптимізації з atomic.Value для повної заміни даних знадобляться під час написання бібліотек. У робочому закритому проєкті краще використовуйте RWMutex, бо конвертація типів — це джерело помилок.

А ще під кожний тип даних треба писати окрему обгортку з RWMutex, як було у прикладах, бо в Go відсутні дженерики.

Похожие статьи:
Цей текст присвячуємо C#, мові програмування для роботи з платформою .NET. Ця мова — восьма за популярністю серед розробників, згідно...
Ми вирішили докладніше проаналізувати, хто отримує найбільше на ринку, та спробували скласти інструкцію, як досягти таких високих...
[Дмитрий Зиновьев — Software Engineering Manager в EPAM, 11 лет в IT] Взаимодействие с клиентами — основа любого бизнеса! Ведь если есть спрос —...
Статья написана в соавторстве с Мэри Ротарь, Co-Founder IAMPM. Всем привет, меня зовут Андрей, и я работаю менеджером продуктов уже...
Компания Panasonic объявила о возрождении легендарной диджейской «вертушки» Technics. К 50-летию бренда Technics будет выпущена...
Яндекс.Метрика