Кінець смартфонів і останній Mobile Developer. Як окуляри доповненої реальності можуть змінити IT-індустрію

Смартфон — це не зручно. Він не є органічним продовженням нашого тіла. Коли я їду в таксі й водій опускає погляд на навігатор у смартфоні, одночасно когось підрізаючи, мені стає страшно. Коли їду в метро і пів години читаю DOU у вагоні, мені некомфортно, що всю дорогу доводиться тримати смартфон у руці.

Окей, я виходжу на станції. Вливаюся в людський потік. І тут мені надходить повідомлення. Я знову дістаю з кишені свій маленький iPhone 5s, який вірно служить мені вже багато років, і мій погляд спрямовується униз. Поки відписую, зіштовхуюся з людиною з натовпу. Нехай це буде дівчина, що замріялась про Париж. Це могло б бути початком історії кохання, але своє кохання я вже давно знайшов, а ця історія про те, що мені потрібен інший девайс. І ні, не новіший iPhone, він нічим принципово не відрізнятиметься. Мені потрібні окуляри доповненої реальності, які б перебрали на себе всі функції смартфона.

Ілюстрація Аліни Самолюк

Що чекає на Мobile

Думаю, невдовзі Mobile Developer перетвориться на AR Developer. Уже сьогодні Apple та інші провідні компанії інвестують в технології AR-окулярів. Найімовірніше, спочатку ці окуляри будуть продовженням смартфона, як-от розумні годинники. Але з часом матимуть усе більше функцій, притаманних смартфонам.

Із вдосконаленням таких окулярів на смартфони чекає доля кнопкових телефонів, а iOS-розробникам, які нині на піку затребуваності, доведеться переучуватися. Вже нині є технології, завдяки яким можна легко керувати окулярами — як жестами, так і голосом. Водночас їх не потрібно тримати в руках.

У якому напрямку рухатися розробнику

Ймовірно, майбутня операційна система для окулярів від Apple буде споріднена з iOS, в якій уже сьогодні активно розвивається ARKit — фреймворк для створення програм доповненої реальності. Новачкам, які хочуть опанувати iOS, я б порадив звернути увагу саме на нього.

Також у світі доповненої реальності стануть ще важливішими знання C++ та математики, зокрема лінійної алгебри та аналітичної геометрії, адже доведеться мати справу з тривимірним простором. Крім того, корисно буде знати Python та машинне навчання, насамперед Computer Vision. Настання ери доповненої реальності буде означати розквіт розпізнавання зображень.

Ось чому саме тепер ідеальний час, щоб створити власний продукт, орієнтований на доповнену реальність. Що це може бути? Пофантазуймо!

Сервіс знайомств, який розпізнає обличчя на вулиці. Наприклад, ви натрапили в метро на ту саму дівчину, що мріє про Париж. В AR-окулярах ви одразу бачитимете інформацію про її інтереси. Зможете, наприклад, підійти й запросити її поласувати круасанами на Монмартрі.

Або програма для мандрівників, що вказує шлях до цікавого вам об’єкта в будь-якому місті. Уявіть, як ви вдвох прогулюєтеся Парижем і, не відволікаючись на карту та не запитуючи перехожих, безпомилково знаходите музей Орсе.

А коли опинилися в музеї Орсе серед тисяч картин, програма для відвідувачів покаже вам в AR інформацію про кожну з них. Коли певна картина з’явиться у вашому полі зору, спрацює Computer Vision, полотно буде розпізнано й буде показано інформацію саме про нього.

А тепер уявіть собі, що ви в супермаркеті. Програма розпізнає товари на полицях і показує інформацію про них. Вам достатньо дати голосову команду, і товар буде придбано. Гроші знімуться з вашої картки автоматично. І вам не потрібно буде ставати у чергу до каси.

Перейдімо до месенджера майбутнього. Повідомлення — перед вашими очима, а відповідати на них можна голосом. Надиктована вами інформація переведеться в текст, але залишиться опція «Прослухати». Максимально зручно для тих, хто використовує окуляри та навушники.

Уже сьогодні мої друзі створили програму, яка дає змогу через наведення телефона на екран монітора отримати підказку в покері. З окулярами доповненої реальності користуватися такою програмою стане ще зручніше.

У школі доповнена реальність може стати в пригоді для демонстрації молекул на уроках біології та хімії.

Та що казати, навіть хірургічні операції в шоломах доповненої реальності HoloLens від Microsoft проводять по всьому світу з 2017 року, в Україні — з 2020-го.

Я впевнений, що фантастичне майбутнє не за горами, і ми можемо долучитися до його створення. Ті, хто стане першопроходцем у сфері доповненої реальності, на мою думку, повторять чи навіть перевершать успіх Джеффа Безоса, Марка Цукерберга або Макса Іщенка. Адже справи в індустрії доповненої реальності сьогодні такі, як були у вебі 1994–2005 років, коли були засновані Amazon, Facebook та DOU (звісно).

У коментарях можете «люто не погоджуватися», радо послухаю вашу точку зору. Але не забудьте засетапити власний AR-проєкт уже сьогодні.

Що вчити

Ось список ресурсів, які допоможуть з нуля опанувати програмування доповненої реальності. Переважно вони присвячені фреймворку ARKit від Apple, оскільки я сам є iOS-розробником. Буду вдячний, якщо в коментарях ви доповните статтю посиланнями на матеріали про ARCore від Google та інші фреймворки.

  • Книга Apple Augmented Reality by Tutorials від Chris Language. У ній автор розглядає фреймворки від Apple ARKit, SpriteKit та SceneKit. Останні два призначені для двовимірного (SpriteKit) та тривимірного (SceneKit) малювання в просторі.
  • Книга Machine Learning by Tutorials. Автори — Audrey Tam, Matthijs Hollemans, Alexis Gallagher and Chris LaPollo. Машинне навчання для iOS-розробників.
  • Книга Metal by Tutorials. Автори — Caroline Begbie & Marius Horga. Metal — просунутий фреймворк від Apple для програмування графіки.
  • Книга Linear Algebra and Its Applications. Автори — David C. Lay, Steven R. Lay, Judi J. McDonald. Класичний підручник з лінійної алгебри.
  • Стаття ARKit and CoreLocation. Navigation With Linear Algebra (and Trig) (частина 1, частина 2). Автор — Christopher Webb. Приклад практичного застосування математики для програмування доповненої реальності.
  • Збірка посилань Awesome ARKit. Посилання на репозиторії в GitHub, програми в App Store та тематичні публікації в інтернеті.
  • Курс на Udemy The Complete ARKit Course — Build 11 Augmented Reality Apps. Практичний путівник у світ ARKit.
Похожие статьи:
Привіт, я — Руслан Шевченко, підприємець, один із засновників групи користувачів Scala в .UA. Я починав працювати зі Scala з версії 2.7 понад...
У випуску: Python отримує нову модель „уряду”, AWS Lambda підтримує Python 3.7, PyCharm 2018.3. Новини Super Potato Bruh, написана на Pygame, доступна в Steam. Сорси...
Меня зовут Максим, я работаю тестировщиком ПО, с интересом слежу за событиями в мире тестирования и IT. Самое полезное собираю...
Прототипирование — это создание наброска, схемы или готового макета пользовательского интерфейса. Прототипы позволяют...
Реальность такова, что 9 из 10 новых продуктов проваливают первое знакомство с реальными пользователям. На кураже...
Яндекс.Метрика