"Майже всі працівники стали власниками частини NVIDIA". Директор NVIDIA в Україні Василь Пастернак — про те, чим займається місцевий R&D-офіс, про розвиток інженерів і чому досі пише код

Мало хто знає, що вже майже рік у Києві працює R&D-офіс NVIDIA. У 2019-му компанія поглинула розробника телекомунікаційного обладнання Mellanox Technologies майже за $7 млрд. Саме у Mellanox був офіс розробки у Києві, де працювало близько 50 інженерів. І навесні 2020 року всі вони стали повноцінною частиною корпорації NVIDIA, акції якої нещодавно перетнули позначку в 600 доларів, і тепер вона на 14-му місці з капіталізації серед усіх компаній у світі.

Ми поспілкувалися з керівником київського офісу Василем Пастернаком про те, навіщо NVIDIA офіс в Україні, про умови роботи в компанії та реальні акції для співробітників, плани щодо зростання, а також чому хард скіли для інженера — далеко не першочергові.


Це інтерв’ю ви також можете послухати у форматі подкасту на iTunes, Google Podcasts, SoundCloud і ось ще RSS.


Нижче розшифрували лише основні думки з розмови. Ми все-таки сподіваємося, що після прочитання цієї вижимки ви подивитеся відео. А ще поставите лайк та підпишетеся на канал :)

Навіщо NVIDIA офіс в Україні

Наш офіс офіційно стартував в Україні як офіс компанії Mellanox. 2019 року NVIDIA оголосила про покупку Mellanox. Але сама угода відбулась тільки торік, і офіційно ми стали NVIDIA в травні 2020-го. Сьогодні починаємо збільшувати наші операції, власне, як NVIDIA. І, гадаю, з цього року ставатимемо більш впізнаваними.

Mellanox у Києві вже існує понад три роки. Ми багато чого вивчили, багато що знаємо. Mellanox зізнається, що рішення відкрити офіс в Києві було вдалим, тому що ми справді допомогли розвинутися, збільшили інтелектуальну потужність компанії.

Коли завершилося об’єднання, NVIDIA була рада побачити Україну на карті офісів компанії. Так, у нас тут ще немає торгового представництва NVIDIA, яке б могло працювати з локальним ринком. Але вже розглядаються варіанти розширення присутності в Україні.

Чим цінний наш офіс? Думаю, справа в людях. По-перше, не кожен захоче працювати за кордоном, навіть якщо компанія пропонує релокейт. У нас, наприклад, такі спеціалісти теж є, вони б нікуди не переїхали, а тут продуктивно працюють. По-друге, мені здається, що компанії рівня NVIDIA, навпаки, зацікавлені мати більше офісів.

Про Mellanox

Mellanox — це компанія, яка розробляє мережеві адаптери. Почалося все з InfiniBand, а пізніше додались Ethernet, NICs (Network Interface Card), switches, кабелі. Тобто Mellanox постачає мережеву інфраструктуру для дата-центрів. Це високопродуктивне, високошвидкісне мережеве обладнання, від 25 Гб/с. Останні наші розробки — це вже 200–400 Гб/с.

Майже половина суперкомп’ютерів Top 500 працюють на обладнанні Mellanox. Alibaba, Facebook, Microsoft Azure також є нашими клієнтами. Dell і HP постачають наші рішення до дата-центрів, банків, бірж. Всюди, де необхідна низька лейтенсі, висока швидкість передачі даних, Mellanox — № 1 у цих рішеннях.

Як побудована робота в командах NVIDIA

У нас є ітеративна розробка, скрам, планування. Все починається з планування, де менеджери, маркетологи розробляють план релізу і його компоненти. Це може бути реалізація як окремих наших стратегічних цілей, так і запитів від клієнтів або побажань ринку. А далі це все дистриб’ютиться донизу, на команди, кожна з яких має власну сферу відповідальності. Команди зазвичай налічують 3–10 осіб. Деякі команди можуть бути більшими, тоді там з’являється щось схоже на Scrum of Scrums.

Про зміну процесів після угоди з NVIDIA

З погляду інженерів і R&D в нас нічого не змінилося, і це саме те, що нам обіцяли. Iєрархія та інфраструктурa залишились ті самі, підходи ті самі. З’явилося більше комунікації з HQ NVIDIA. Ми тепер активніше спілкуємося і користуємося результатами роботи команд NVIDIA, так само як і NVIDIA може користуватися результатами нашої роботи.

Зараз разом з NVIDIA ми працюємо над Data Processing Unit (DPU). Це наш SmartNIC, який об’єднаний з ARM-процесором. Він дозволяє робити багато цікавих речей на етапі, коли трафік лише приходить в картку. Тобто звільняє центральний процесор від ще більшої кількості роботи. Це може бути і фільтрація трафіку, і шифрування/дешифрування.

Про плани щодо зростання команди

Ми робимо рішення фактично однією невеличкою командою. Раніше Mellanox налічував 2000–3000 осіб, і якщо говоримо про software, то ми розробляємо software, який йде на десятки, сотні мільйонів адаптерів.

З одного боку, ми не говоримо про зростання у 3–5 разів. Втім, очікуємо розширення нашого офісу. Навіть судячи з того, що я бачу (а я бачу лише невелику частину всього бізнесу NVIDIA), попит на нові пристрої та фічі грандіозний. Нам потрібні люди, і ми їх шукаємо. Маємо великий запас для росту.

Про умови праці в NVIDIA

Стандартні умови соцпакету, до якого звикли всі — це медична страховка, страхування життя. Ми працюємо за КЗпП, тому відпустки і лікарняні згідно нашого законодавства.

NVIDIA забезпечує нас усім для комфортної роботи з дому. Якщо окремі працівники мають додаткові витрати на облаштування робочого місця, компанія їх компенсує.

Наш офіс приєднаний до глобальної програми бенефітів NVIDIA. Вона, до речі, публічно доступна на сайті.

З додаткових бенефітів: участь у ESPP, що дає можливість купити акції NVIDIA з дисконтом у самої компанії. Акції зберігаються на особистому брокерському рахунку кожного працівника.

В нас також є NSU — NVIDIA Restricted Stock Units: акції, якими працівник може розпоряджатися після певного періоду часу роботи в компанії. І знов-таки, на відміну від більшості компаній, які працюють в Україні, це реальні акції, які зберігаються на реальному брокерському рахунку. Всі працівники київського офісу стали власниками частини NVIDIA.

Про конкуренцію на ринку талантів

Оскільки ми недовго існуємо на ринку як NVIDIA, наразі складно підбивати підсумки. Звичайно, набагато легше, коли тебе знають у світі, навіть люди відгукуються охочіше. З іншого боку, найм безпосередньо залежить від того, чи знайдеш спільну мову з кандидатом, наскільки цікаву роботу йому запропонуєш.

Щодо набору персоналу, то думаю, конкуренція буде. Гарні спеціалісти є в багатьох компаніях, і ці компанії не будуть зацікавлені віддавати NVIDIA людей. Але ми зі свого боку робитимемо все, аби фахівці хотіли працювати у нас. Адже фактично умови роботи в київському офісі такі ж, наприклад, як і у каліфорнійському.

Про розвиток інженерів

Коли ми запрошуємо спеціаліста до компанії, відразу наголошуємо, що хочемо бачити його не пів року. Ми хочемо, щоб людина була членом команди протягом багатьох років.

Оскільки це R&D, тут треба заглиблюватися в специфіку роботи, вивчати різні нюанси. Це все не набувається за три місяці, пів року чи рік. Лише за один-два роки людина почне себе активно проявляти в роботі та використовувати свої знання на повну потужність. Утім завжди залишаться якісь моменти, які треба окремо досліджувати і вивчати.

Передусім компанія надає всі можливості для навчання. У нас є безліч навчальних матеріалів, тренінгів. Співробітник може запросити платні курси (Udemy, Coursera, Stanford, університети Ліги плюща) і компанія їх оплатить. Далі — розвиток інших скілів. Ми маємо курси англійської, тренінги з комунікацій, менеджменту і все, що з цим пов’язано.

Я певен, що головне — не те, як називається позиція, а те, що ти робиш. А також відповідальність, яку прагнеш взяти на себе. У нас, наприклад, люди, які приходять джунами, вже за пів року можуть робити серйозні, відповідальні речі.

Промоушн відбувається не тільки тоді, коли приходить інженер і каже, що хоче зрости. Часто менеджери ініціюють перегляд позицій у своїх командах.

Існують певні формальні процеси. Оскільки компанія велика, більше рівнів узгодження. Але якщо людина відповідає вимогам і менеджер готовий дати їй більше відповідальності, то питання перегляду позиції чи зарплати вирішується легко.

Про дефіцит спеціалістів

Я бачу, що мало спеціалістів оцінює перспективу роботи на багато років уперед. Часто люди кажуть: «Я спробую пів року чи рік, але, взагалі, маю бажання за рік поїхати у Каліфорнію, в Google або ще кудись». Наш аутсорсинговий ринок побудований таким чином, що більшість спеціалістів, коли приходять, запитують: «А в якому проєкті я братиму участь?». Адже в тих компаніях важливо, чи потрапиш ти на цікавий проєкт.

У нас немає специфічної спеціалізації або проєкту. Сьогодні ти працюєш з модулями/портами, завтра матимеш задачі, наприклад, із взаємодії з ARM-процесором, DPU, післязавтра з’являться завдання щодо pre-silicon activities... Я їхав на це інтерв’ю і думав, що за останні кілька років у всіх продуктах Mellanox, крім, напевно, світчів і кабелів, десь є мій код. Хоч я вже й не так багато пишу коду, виконуючи обов’язки директора, іноді знаходжу час зробити якусь невелику фічу.

Крім того, це може не залежати від тебе: сьогодні ти працюєш над чимось одним, завтра виникають інші задачі, і тебе, як хорошого спеціаліста, перекидають на них. Перехід може відбуватися і за твоїм бажанням: от я сьогодні попрацював з цим, мені цікаво, класно, але я б хотів ще іншим зайнятися.

З часом я все більше переконуюся: те, як людина підходить до задачі, важливіше за знання для її вирішення. Тому що знання можна здобути. Базові вимоги — знання Linux, C, C++ — це справа кількох місяців. Вивчити, як це все працює, зрозуміти, як це застосовувати — справа декількох років. Але виробити майндсет, який дозволить постійно cебе розвивати, шукати нові підходи, вдосконалюватися — от це, напевно, найголовніше.

Найцікавіші ідеї з’являються у спілкуванні. Сьогодні поговорив з архітекторами, вони тобі розповіли один аспект, завтра поговорив з QA, вони розповіли інші аспекти роботи функціоналу. Потім поспілкуєшся з розробниками, які, наприклад, використовуватимуть твоє рішення в розбудові цілого кластера, а в них зовсім інші критерії оцінювання.

Про свій код у продуктах Mellanox

На мою думку, найкращий метод вивчити, як працює компанія, — це вдягнути шапку розробника і попрацювати над проєктом. Я не є формальним директором і адміністративною одиницею, тому, щоб зрозуміти, як і що ми робимо, доводиться писати код. Я пишу код, переглядаю його, беру участь у дискусіях щодо нових фіч, працюю з архітекторами.

Похожие статьи:
Мы часто слышим об идеальном (или совершенном) коде. Однако, что это? Кто-нибудь видел его в реальной жизни? Можно ли вообще описать...
Організація BRDO, на основі даних Державної служби статистики, опублікувала звіт про український IT-ринок за 2023 рік. DOU зібрав...
Советы сеньоров — новая рубрика, в рамках которой опытные специалисты делятся практическими советами с джуниорами —...
Статья написана в соавторстве с Мэри Ротарь, CEO IAMPM. Всем привет, меня зовут Кирилл Белявский, я работаю как Lead...
[DOU Hobby — рубрика о нетехнических проектах IT-специалистов: творчество, интересное хобби и другие...
Яндекс.Метрика