DOU Проектор: ARoglyph – доповнена реальність як новий спосіб спілкування

От редакции:
Мы запустили новую рубрику DOU Проектор, в которой все желающие могут презентовать свой продукт (как стартап, так и ламповый pet-проект). Если вам есть о чем рассказать — приглашаем поучаствовать. Если нет — возможно, серия вдохновит на создание собственного made in Ukraine продукта. Вопросы и заявки на участие присылайте на  Данный адрес e-mail защищен от спам-ботов, Вам необходимо включить Javascript для его просмотра. .

Початок

Я з 1997-го року займаюсь створенням компонентів і бібліотек для програмістів, спершу як самозайнята особа, потім в складі компанії EldoS Corporation. Декілька років назад, під час туристичних подорожей чи просто прогулюючись рідним містом, ми з моїм партнером Максимом Роньшином помітили, що коли бачиш щось цікаве або незвичайне, то є бажання поділитись враженнями, думками чи порадами не тільки зі своїми друзями у Facebook чи Twitter, але і з тими людьми, що проходитимуть неподалік у майбутньому. Максим запропонував реалізувати сервіс, який дозволить віртувально залишити повідомлення, світлину чи коментар на конкретному місці.

Спочатку я прийняв цю ідею скептично — на віртуальних написах на стіні чи паркані бізнесу не зробиш. Але думка, що можна розміщувати якусь інформацію у віртуальному просторі із прив’язкою до певного місця на Землі (за GPS координатами), приваблювала широчінню можливостей, котрі вона відкриває. Я зрозумів, що сервіс, котрий дозволить людям звертатися не до друзів в соц.мережах, а до перехожих навкруги, може стати платформою як для розваг, так і для бізнесу.

Основа сервісу нескладна — за допомогою клієнтського додатку на смартфоні ви можете поставити позначку із текстом і, можливо, зображенням або голосовим записом, в будь-якому місці. Цю позначку побачать люди, що проходитимуть неподалік (на відстані від 20 м до 1 км за бажанням автора). Позначка має обмежений час життя (від 1 години до 90 днів), що дозволяє прибирати неактуальні позначки. Ті, хто дивиться позначку, можуть проголосувати за чи проти неї, прокоментувати позначку чи поділитися нею в соціальних мережах.

Схоже на Foursquare? Так, та не так. Головним об’єктом Foursquare є певні місця (локації), в той час як ідея ARoglyph — в корисній і цікавій інформації, котра є актуальною на обмеженій відстані і котру можна обговорювати і ділитися нею. Також відмінністю ARoglyph’а є те, що в ньому немає концепції «друзів», тому позначки (якщо автором не встановлено інше) є видимі для всіх користувачів сервісу.

Зважаючи на те, що поточний ринок засобів для створення програмного забезпечення набув зрілості, я побачив в такій платформі можливість розвиватися і рости вище, ніж рівень простого постачальника компонентів, хай навіть і унікальних на ринку. Як не дивно, ми не змогли знайти жодного поширеного сервісу, схожого на нашу ідею, і мали шанс стати першими.

Отже, в грудні 2013-го року було вирішено започаткувати проект ARoglyph. Спершу ми хотіли назвати його VRStone, але зупинилися на назві ARoglyph як на такій, що поєднує в собі слова «ієроглиф» (і вимовляється англіською майже однаково, до речі) і AR. Чому AR? Бо позначки, що їх розміщують люди, краще за все дивитися за допомогою Augmented Reality, доповненої реальності (але про це пізніше).

Типовий підхід стартапів «зробити простий прототип і потестувати на людях» ми відкинули, коли стало зрозуміло, що простий прототип із основними функціями — це вже має бути повноцінний додаток. Тому зробили доволі ризикову ставку — вирішили створювати повноцінний Android додаток і тільки після його завершення і тестування запускати сервіс публічно.

Фінансування під ідею ми не шукали, оскільки не хотіли залежати від інвесторів на початковому етапі. Під проект було сформовано окрему команду розробників з відповідною кваліфікацією — ані моїх, ані компаньйона співробітників (в кожного з нас є окремі проекти і команди) ми початково не хотіли відволікати від основних задач.

Реалізація

Для того, щоб запустити додаток на кількох платформах, ми розглядали можливість використання PhoneGap / Cordova або Xamarin, але побоялися можливих нездоланих перешкод, котрі змусили би нас перекладати все на нативні рішення. Тому вирішили робити все одразу на Java + Android Studio для Android (iOS додаток ми почали робити значно пізніше). В якості серверної платформи розглядали PaaS платформи від Amazon, Google і Microsoft. Зупинилися на Microsoft Azure як на найбільш зрозумілому для нас варіанті.

Тут слід сказати пару слів про Azure. Початкова (ідеальна) картинка виглядала так — кілька web roles і worker roles з front-end’ом і фоновими скриптами і MS SQL Server Azure в якості сервера баз даних. Після тестувань і експериментів відмовилися від SQL Server Azure на користь просто MS SQL Server з масштабуванням і віддзеркалюванням в майбутньому. Причиною була недостатня потужність при великій кількості малих запитів та певні технічні обмеження самої СУБД.

Згодом зясувалося, що масштабувати MS SQL Server за прийнятні гроші в нас не вийде (вартість ліцензій на Enterprise версію, необхідну для віддзеркалення баз даних, є неприйнятною для стартапів). Тому зараз ми переходимо на MySQL і Percona Cluster. Також з Azure як платформи будемо переходити на власні (чи орендовані) залізні сервери, на котрих запускатимемо віртуальні машини під наші потреби. Такий підхід дозволить нам отримати необхідний для платформи рівень масштабування.

Потім відмовилися від Orchard CMS для сайту на користь Wordpress (причина — недостатня кількість плагінів і складність з розширенням). Backend зараз працює на C# і .NET Framework, хоча ймовірно, перейдемо на Mono на Linux’і.

Оскільки ідея передбачає, що інформація прив’язана до географічних координат (не до адресної мережі доріг), ми вирішили подавати її як у формі мапи з точками-позначками, так і в режимі доповненої реальності, коли позначки малюються на екрані так, як вони би виглядали, якби це були реальні прапорці, встромлені в землю. Також режим доповненої реальності планується зробити основним в версіях програми для розумних окулярів і, можливо, автомобілів в майбутньому.

В якості мапи ми використовуємо Google Maps на Android і Apple’івські мапи на iOS. Режим доповненої реальності реалізовуємо самі за допомогою OpenGL і самописної математики.

Зі сторонніх сервісів в нас прижилися Google Analytics і LogEntries для статистики та збирання інформації про помилки (незамінна річ в розподілених системах). Пробували використати AddThis для поширення інформації в соц.мережі, але запропоновані бібліотеки для мобільних пристроїв давно не оновлюються і тому застаріли. Заміни AddThis’у ми поки не знайшли, тому поширення в соціальні мережі зараз зроблено на початковому рівні.

Спочатку було слово. На стіні

Слід зізнатися, що початково ми недооцінили (хоча й розуміли) масштабність проекту, і там, де все планувалося зробити за 9 місяців, захопило нас на всі 20. І маємо плани з розробки ще на 5-6 місяців.

Але після зволікань, кількох раундів тестування серед київських студентів і участі в декількох конференціях з бета-версією сервіса, ARoglyph нарешті було запущено як реліз. Тепер можно завантажити та користуватися додатками для Android (включаючи годинники на Android Wear) і iOS. Є також web-based контрольна панель, за допомогою котрої можно керувати своїми позначками в зручнішій обстановці.

На базі можливостей ARoglyph’а ми запустили і успішно провели першу гру на місцевості, Quest вуличками Подолу в Києві. Квест отримав схвальні відгуки від професіоналів-організаторів, і ми плануємо запустити цілу серію таких квестів для гравців у Києві і згодом в інших містах України.

Також ми визначили більше 20-ти сценаріїв використання ARoglyph’а для вирішення найрізноманітніших проблем — від самовираження (віртуальні графіті) до пошуку загублених тварин, спілкування між сусідами і пошуку партнерів для спортивних ігор чи романтичних прогулянок під місяцем (тсс, про пиво я не казав!). Майже всі вони вже подані на сайті ARoglyph (увага — англійська версія має більше наведених сценаріїв, аніж українська).

З нетехнічних аспектів проекту слід зазначити, що ми з самого початку (ще до початку розробки) вирішили юридично оформлювати всю діяльність. Для цього залучили юристів зі Сполучених Штатів і зареєстрували компанію в штаті Вірджинія, США. Також були юридично зафіксовані всі відносини з членами команди, а на саму ідею сервісу було подано патентну заявку в США.

Подальші плани

З комерційної точки зору для нас головною задачею є залучення як приватних користувачів, так і бізнесів, котрі можуть розміщувати свої позначки і централізовано ними керувати. Платформа дозволяє легкий імпорт інформації зі сторонніх джерел. Наприклад, кияни вже можуть бачити і коментувати позначки, надані проектом «Интересный Киев» в ARoglyph’і. Поки що ці позначки — текстові, але за кілька тижнів ви зможете побачити їх із зображеннями, наданими проектом.

Комерційним користувачам і інфраструктурним компаніям (транспорт, громадські послуги) може бути цікаво пропонувати локальні знижки чи спеціальні пропозиції, позначати свої об’єкти бізнесу та обєкти міської інфраструктури (бювети, зупинки транспорту, пункти оренди велосипедів тощо).

З технічного боку маємо ще багато планів, що дозволять розширити функціональність і надати користувачам більше зручностей в спілкуванні і поширенні інформації. Це і якісніше поширення позначок в соціальні мережі (що дозволить частково замінити для користувачів Instagram і Twitter), і приватні повідомлення між користувачами, і позначки, що рухаються. Також ми додамо 3D-моделі в якості позначок. Окремо ми поглядаємо на Sony SmartEyeglass для реалізації «пілотної версії» сервісу на окулярах.

Маємо ще кілька цікавенних ідей, котрі, впевнений, дуже сподобаються користувачам і можуть, на думку деяких спеціалістів, котрим ми розповідали про ці ідеї, істотно змінити те, як люди знаходять одне одного на вулиці і знайомляться (і, ні, це не клон Tinder’а :).

Для спілкування з користувачами і збирання нових ідей ми використовуємо HelpDesk від UserVoice — можно писати туди. Проте, буду радий відповісти на всі ваші питання та зауваження тут, в коментарях до статті.

Похожие статьи:
Нещодавно у Міноборони повідомили, що запускають проєкт із рекрутингу до Збройних Сил України. Договір про співпрацю підписали...
Меня зовут Филипп Кандыба, я Middle Automation QA Engineer в одном из проектов компании Genesis — Jiji. Это маркетплейс, представленный в виде...
На последнем проекте у меня как UX-дизайнера возникла необходимость поделиться базовыми знаниями UX с командой разработки....
На початку літа ми опублікували рейтинг вишів, на основі опитування 3038 нинішніх і колишніх студентів українських ЗВО....
В OpenAI повідомили, що Сем Альтман залишає посаду генерального директора компанії та покидає раду директорів. Його...
Яндекс.Метрика